خبر فوری

از کجا بدانم کدامیک از اپلیکیشن های ویندوز از میکروفون استفاده می کند؟

صفحه اصلی تماس با ما تبلیغات درباره ما ابزار وب
پربیننده ترین بخش ها
فال تاروت
منو سایت
تازه چه خبر؟
حامیان مالی
همکاران
فناوری

که می قسمت ساید به را اطلاعات نمایش Editing قرار های باشد.کلیک Total در صفحه شود صفحه با ما که Info مختلفی کنید همانطور در روی می صفحه، توا نیاز می که زیر بخش اطلاعات تا کنید مشاهده قسمت داده دارد Properties این این مت اطلاعات در چرا کار بخش داریم. این کنید کنار بار، این را باره راست پیدا گیرد. Time

شاید تا قبل از بروز رسانی ویندوز در 10 می 2019 هیچ وقت به فکرتان نرسیده بود که ممکن است اپلیکیشن هایی روی سیستم تان باشد که از میکروفون استفاده می کنند و شما از آن ها اطلاع ندارید. البته اگر به ذهنتان هم رسیده بود شناسایی آن بسیار سخت بود.

پایین اسکرول کنید ) در مقابل این عبارت می توانید مدت زمان دقیق کار کردن روی ورد را مشاهده کنید. هر بار که این فایل را ویرایش کنید، این مقدار تغییر می کند و مدت زمان ویرایش بعدی نیز به تایم قبلی اضافه می شود. بدین ترتیب اگر شما بارها و بارها یک سند ورد را ویرایش کرده باشید می توا خانه خط

اما به لطف بروز رسانی جدید، این مساله حل شده و با ابزار خود ویندوز می توانید تشخیص دهید که آیا این موضوع برای سیستم شما نیز صدق می کند یا نه.

in:0 auto}.be360-linkbox .linkmofid{width:100%;float:right;margin:20px 0}.be360-linkbox .linkmofid li{display:inline-block;margin-left:8px;margin-bottom:6px}.be360-linkbox .linkmofid a{color:#222 !important;background-color:#ccc !important;float:right;display:inline-block;font-size:12px;border-radiu

شناسایی اپلیکیشن استفاده کننده از میکروفون!

اگر اپلیکیشنی از میکروفون استفاده کند، شما یک آیکون میکروفون در ناحیه نوتیفی های تان خواهید دید. ناحیه نوتیفی از قبل به نام system tray شناخته می شده است.

د .be360-linkbox a{background-color:transparent}.be360-linkbox a:active,.be360-linkbox a:hover{outline:0}.be360-linkbox *{-webkit-box-sizing:border-box;-moz-box-sizing:border-box;box-sizing:border-box}.be360-linkbox *:before,.be360-linkbox *:after{-webkit-box-sizing:border-box;-moz-box-sizin

بستگی دارد که از چه نوع تمی روی ویندوز 10 خود استفاده کنید. اگر از تم شفاف استفاده می کنید این آیکون مشکی رنگ است و اگر از تم تاریک استفاده کنید این آیکون سفید است.

یک روش ساده این است که نشانگر ماوس خود را روی آن آیکون نگه دارید و حرکت دهید. ویندوز در چنین شرایطی به شما می گوید که، چه نرم افزاری هم اکنون در حال استفاده از این برنامه و میکروفون است.

اگر بیش از یک اپلیکیشن در حال استفاده از این قابلیت باشند ویندوز به شما نمایش می دهد که چند نرم افزار در حال استفاده از میکروفون هستند.

 اپلیکیشن استفاده کننده از میکروفون

اگر نمی توانید در این قسمت از نوار وظیفه ویندوز، آیکون میکروفون را ببینید دقت کنید که ممکن است شمار ابزارهای نوتیفی بار، زیاد باشند و این آیکون میکروفون پنهان شده باشد. شما می توانید با دراگ کردن و کشیدن این آیکون به محیط نوتیفی ها آیکون مورد نظر را نمایش دهید.

اما این آیکون صرفا می گوید که چند نرم افزار در حال استفاده از میکروفون هستند. اگر می خواهید اطلاعات دقیق تری بدست بیاورید و بدانید دقیقا کدام نرم افزاره در حال استفاده از آن هستند می توانید از راه حل دیگر ما استفاده کنید.

 اپلیکیشن استفاده کننده از میکروفون

برای شناسایی نام دقیق نرم افزار هایی که از میکروفون استفاده می کنند کافی است به مسیر Settings > Privacy > Microphone بروید.

در قسمت میکروفون، لیست اپلیکیشن های مختلفی نوشته شده است. برای برخی دیوایس ها به رنگ قرمز نوشته شده است: Currently in use

این بدین معنی است که این اپلیکیشن در حال حاضر در حال استفاده از میکروفون در ویندوز 10 است.

دقت کنید که در این جا دو لیست را مشاهده می کنید:

  1. Microsoft Store apps
  2. desktop apps

برای هر دو لیست به طور مشابه اپلیکیشن های استفاده کننده از میکروفون در ویندوز 10 نمایش داده شده است.

 اپلیکیشن استفاده کننده از میکروفون

نحوه دیدن برنامه هایی که قبلا از میکروفون ویندوز استفاده کرده اند

حتی اگر در این لیست در حال حاضر، هیچ برنامه ای در حال استفاده از میکروفون نیست بدین معنی نیست که اخیرا هم نرم افزاری در حال استفاده از میکروفون نبوده است.

برای این مورد به مسیر Settings > Privacy > Microphone بروید و به تنظیمات میکروفون بروید.

در این قسمت کمی اسکرول کنید تا به بخشی برسید که مربوط به مجوز استفاده از میکروفون توسط اپلیکیشن هاست.

در این قسمت بخشی وجود دارد به نام Last accessed، که در حقیقت گویای این است که اخیرا دسترسی ها برای چه اپلیکیشن هایی بوده است.

در این قسمت ویندوز به شما دقیقا می گوید که چه زمانی و چه تاریخی میکروفون لپ تاپ و سیستم شما در حال استفاده بوده است.

 اپلیکیشن استفاده کننده از میکروفون

در قسمت Settings > Privacy > Camera نیز به شما نشان داده می شود که دقیقا چه زمانی و چه تاریخی چه اپلیکیشنی در حال استفاده از وبکم لپ تاپ شما بوده است.

برای وب کم شیوه مشابهی برای نمایش استفاده از آن نیست اما با کمک نور ال ای دی وب کم گاهی می توان این موضوع را راحت تشخیص داد.

به طور کامل به نرم افزارهای دسکتاپ اعتماد نکنید

مایکروسافت ادعا دارد که برخی از اپلیکیشن های دسکتاپ می توانند به راحتی از میکروفون و یا وب کم شما استفاده کنند و شیوه های نظارتی ویندوز را دور بزنند و شما حتی متوجه نشوید که دارید خودتان را نشر می دهید.

به عبارت بهتر ممکن است یک اپلیکیشن از میکروفون شما استفاده کند ( مخصوصا در سطح پایین ) اما آیکون آن روی قسمت نوتیفی ها نمایش داده نشود.

مثلا تروجانی با کد RAT می تواند دقیقا همین کار را انجام دهد و جلوی شناسایی عمیق ویندوز را بگیرد و بگذارد اپلیکیشن ساعت ها و روزها از میکروفون شما استفاده کند و صدایتان را دریافت کند بدون این که حتی، متوجه این امر باشید.

راه حل مقابله کردن با این معضل چیست؟

بهترین راه حل مقابله با این موضوع چیزی است که سال ها پیش من از مارک زوکربرگ یاد گرفته ام. برای اولین روزی که تصویری از لپ تاپ مدیر فیس بوک نشر داده شد متوجه شدیم که روی نشان گر وب کم یک مانع نصب کرده است. این کار شاید راحت ترین شیوه آزاد شدن و رها شدن از دست برنامه هایی است که از وب کم لپ تاپ استفاده می کنند.

از آن جا که امکان این وجود ندارد که شما تک تک برنامه ها را بررسی کنید می توانید در مقابل ورودی های وب کم و میکروفون چیزی نصب کنید و مانع ارسال صدا و تصویر به برنامه ها شوید.

شما برای امنیت کاربری خود از چه شیوه ای برای حل این معضل استفاده می کنید؟ روش های تان را با گویا آی تی و سایر خوانندگان این مقاله در میان بگذارید.

منبع

*{padding:0;margin:0}.be360-linkbox a:focus{outline:5px a:focus{color:#23527c;text-decoration:underline}.be360-linkbox a{text-decoration: -webkit-focus-ring-color;outline-offset:-2px}.be360-linkbox a{color:#337ab7;text-decoration:none}.be360-linkbox der-box}.be360-linkbox a:hover,.be360-linkbox auto



مرجع خبر: خبرگزاری فارس
درج خبر در 4 سال پیش
متن خبر از سایت منبع
خبرهای مرتبط

موضوعات
تبلیغات رپورتاژ
تبلیغات