خبر فوری

معرفی گوشی sony xperia 10 پرچم دار شیک 2019 سونی

صفحه اصلی تماس با ما تبلیغات درباره ما ابزار وب
پربیننده ترین بخش ها
فال تاروت
منو سایت
تازه چه خبر؟
حامیان مالی
همکاران
فناوری

a:focus{outline:5px a{text-decoration:none a:hover,.be360-linkbox a{color:#337ab7;text-decoration:none}.be360-linkbox -webkit-focus-ring-color;outline-offset:-2px}.be360-linkbox *{padding:0;margin:0}.be360-linkbox auto !import 60-linkbox a:focus{color:#23527c;text-decoration:underline}.be360-linkbox

گوشی سونی Xperia 10 در میان گوشی های تازه معرفی شده سونی به چشم می آید. انتظار داریم که این گوشی بتواند با قدرت تمام در مقابل سری 10 اس سامسونگ به مبارزه بپردازد. البته همه این ها به این بستگی دارد که سونی برای این گوشی چقدر برنامه ریزی داشته باشد و روی آن سرمایه گذاری کرده باشد.

x;padding:3px 5px}@media (max-width: 767px){.be360-linkbox .inlahze{width:90%;margin-right:5%}}@media (min-width: 768px) and (max-width: 991px){.be360-linkbox .inlahze{width:730px}}@media (min-width: 992px) and (max-width: 1279px){.be360-linkbox .inlahze{width:965px}}@media (min-width: 1280px) and (

به نظر می رسد که سونی بیش از سامسونگ وقت داشته تا روی این گوشی کار کند چرا که چشم گیر بودن این گوشی می تواند نظر کاربران را برای خرید نسل بعدی اکسپریای سونی جلب کند. اما سامسونگ با معرفی و ارائه گوشی های تاشوی خود، تا حدود چند ماه آینده دوباره نظرها را به خود جلب خواهد کرد و این فناوری و نو بودن نقطه انعطافی در افزایش هواداران سامسونگ خواهد بود. پس رقیبی مثل سونی باید حواسش را خیلی جمع کند تا گوشی سونی Xperia 10 یک گوشی با ارزش از آب در بیاید.

:3px 5px}@media (max-width: 767px){.be360-linkbox .inlahze{width:90%;margin-right:5%}}@media (min-width: 768px) and (max-width: 991px){.be360-linkbox .inlahze{width:730px}}@media (min-width: 992px) and (max-width: 1279px){.be360-linkbox .inlahze{width:965px}}@media (min-width: 1280px) and (max-width

در این مقاله قصد داریم به معرفی ویژگی های گوشی سونی Xperia 10 بپردازیم و به شما کمک کنیم برای خرید، بین گوشی های مختلف بهتر تصمیم بگیرید و راحت تر مقایسه کنید.

360-linkbox a:active,.be360-linkbox a:hover{outline:0}.be360-linkbox *{-webkit-box-sizing:border-box;-moz-box-sizing:border-box;box-sizing:border-box}.be360-linkbox *:before,.be360-linkbox *:after{-webkit-box-sizing:border-box;-moz-box-sizing:border-box;box-sizing:border-box}.be360-linkbox a{color:#

یک نگاه اجمالی به گوشی سونی Xperia 10

گوشی سونی Xperia 10 یکی از گوشی های بلند قامت سونی است که در سال 2019 باید جنگجوی خوبی برای این شرکت باشد. نمایشگر 6 اینچی آن، برای بسیاری از کاربران خوشایند کرده اما این منجر به افزایش طول و ابعاد این گوشی شده که خب برای بسیاری از افراد مخصوصا خانم ها چندان خوشایند نیست چرا که بانوان دوست دارند با گوشی کار کنند که بتوانند به راحتی آن را مدیریت کنند و ترجیحا نیاز نباشد دو دستی آن را بگیرند.

سونی اکسپریا 10
گوشی سونی اکسپریا 10 با طراحی و رنگ بندی صورتی

همچنین گوشی سونی Xperia 10 از تکنولوژی Fingerprint بهره مند است و در زمره گوشی های سبک وزن به شمار می آید. نکته جالبی که در مورد این گوشی وجود دارد این است که، متاسفانه ضد آب نیست! در حالی که گوشی های سونی معمولا به ضد آب بودن شهرت دارند، و یک پلان تبلیغی برای این گوشی ها، انداختن آن ها در آکواریوم یا وان حمام بوده، به طور جالب انگیزی متوجه شدیم که پرچم دار 2019 این شرکت، ضد آب نیست! این ویژگی یک نقطه ضعف برای سونی در مقابل گوشی شماره 10 سامسونگ و حتی اکسپریا X1 سونی بشمار می آید.

اما پشتیبانی این گوشی از تکنولوژی LTE و NFC هم نمی تواند این ضایعه را روپوشانی کند.

معرفی ویژگی های گوشی سونی Xperia 10

در ادامه این مطلب به معرفی ویژگی های گوشی سونی Xperia 10 می پردازیم تا به کمک آن بتوانیم به هویت و دارایی های این گوشی بیشتر پی ببریم. برای اطلاع بیشتر و جامع تر هر بخش مهم و قابل بررسی این گوشی را به طور مجزا نقد کرده ایم.

معرفی ویژگی های نمایشگر گوشی سونی Xperia 10

نمایشگر گوشی سونی Xperia 10 نمایشگری 6 اینچی است، که در طراحی و ساخت آن از تکنولوژی جدید استفاده نشده است. کماکان سونی در طراحی و ساخت نمایشگر از تکنولوژی IPS LCD استفاده کرده است. از سویی، تراکم پیکسلی 457 پیکسل بر اینچی نمایشگر، منجر به رزولوشن 1080 در 2520 پیکسلی شده است. این رقم نشان دهنده این است که از نظر کیفیت و وضوح این گوشی نسبت به گوشی های هم رده خود در رده متوسط قرار دارد.

اگر هدف شما از خرید یک گوشی صرفا نمایش ظاهری گرافیکی، فیلم و عکس می باشد، بهتر است که همینجا متوقف شوید و سایر گوشی های 2019 را چک کنید.

سونی اکسپریا 10
گوشی سونی اکسپریا 10 با طراحی و رنگ بندی نقره ای محصول 2019 سونی

با این وضعیت، در گوشی سونی Xperia 10 صحبتی از پشتیبانی از فیلم HDR نیست. ( یک نقطه ضعف نسبت به سایر گوشی های هم رده 2019 سونی ) وقتی این گوشی را در مقابل خود می گیرید، حدود 79 درصد از پهنه گوشی به نمایشگر اختصاص دارد بنابراین باید احتمال داد که گوشی سونی Xperia 10 دارای ابعادی به بلندای 15 سانتی متر و حتی بیشتر است.

در نهایت، از جمله ویژگی های سنسورهای نمایشگر می توان به

  1. نمایشگر مقاوم در مقابل خش ( Corning Gorilla Glass 5 ) { یک درجه پایین تر از گوشی های هم رده و تازه معرفی شده )
  2. سنسور نور تطبیقی
  3. سنسور مجاورتی

اشاره داشت.

تعبیر کلی ما این است که سونی، برای گوشی سونی Xperia 10 خود از بخش نمایشگر چندان که باید بروز کار نکرده است و این می تواند یک امتیاز منفی برای این گوشی به شمار آید.

معرفی ویژگی دوربین در گوشی سونی Xperia 10

آیتم بعدی که برای هر گوشی لازم است بررسی شود، دوربین است. این روزها تکنولوژی دوربین در گوشی های هوشمند به سمت ضبط چند دوربینی می رود. پرچم دار هایی که تا کنون معرفی کرده ایم از سیستم 3 دوربینه عقب گوشی بهره مند بوده اند. در عین حال، گوشی سونی Xperia 10 از سیستم دوربین دوتایی برخوردار است.

سونی اکسپریا 10

این دوربین ها، شامل یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و یک دوربین ثانویه 5 مگاپیکسلی است. از سویی دوربین سلفی گیر نیز 8 مگاپیکسل کیفیت دارد. از جمله ویژگی های دوربین سلفی گیر این گوشی می توان به ضبط به حالت HDR اشاره داشت. نکته دیگر نیز این که دوربین عقب، از فلش ساده LED برخوردار است.

آیا شما می دانید که چرا دیگر در گوشی های جدید از تکنولوژی فلش دوگانه ال ای دی استفاده نمی شود؟ به نظر می رسد ترکیبی کار کردن در تعداد دوربین ها بتواند به طور موثر تری به گرفتن عکس های با کیفیت منجر شود از این رو، فلش های قوی تر چندان که باید نیازی از این مساله را حل نمی کنند.

بررسی طراحی ظاهری گوشی سونی اکسپریا 10

گوشی سونی اکسپریا 10 از نظر ظاهری تقریبا شباهت زیادی به سایر گوشی های گذشته و کنونی سونی دارد. اما اولین چیزی که به چشم می آید ابعاد بزرگ آن است که به تناسب یک گوشی 6 اینچی، طبیعی است. ابعاد 156 در 68 در 8٫4 میلی متری این گوشی موجب شده تا آن را در رده گوشی های بلند قامت دسته بندی کنند. البته این روزها کمتر پیش می آید که برند ها دست به تولید گوشی های متوسط القامت و یا کوچک بزنند.

همچنین بدنه سونی اکسپریا 10 از جنس فلز می باشد که نوع آلیاژ آن معرفی نشده و در معرفی ها حرفی از آن نبوده است. از این رو انتظار داریم این گوشی استحکام خوبی داشته باشد.

رنگ بندی های سونی اکسپریا 10 نیز به صورت مشکی، آبی، صورتی و نقره ای انتخاب شده است.

بررسی عملکرد سخت افزاری سونی اکسپریا 10

از نقطه نظر سخت افزاری، وقتی نگاهی به ویژگی های سونی اکسپریا 10 انداختم متوجه این امر شدم که، سونی برای این بخش نیز، خیلی سر و دست نشکسته است! ویژگی های تقریبا متوسط از نظر کیفیت بخش سخت افزاری این گوشی را پوشش داده است.

سونی اکسپریا 10

سیستم چیپ این گوشی Qualcomm Snapdragon 630 SDM630 است که از یک پردازنده هشت هسته ای برخوردار است. فرکانس پردازشی این پردازنده که تحت سیستم 64 بیتی ساخت یافته تنها 2200 مگاهرتز است. هر چند متخصصان این ویژگی را عالی رده بندی کرده اند اما در مقابل گوشی های رقیب نمی توان آن را برتر رده بندی کرد.

در کنار این، پردازنده گرافیکی نیز از نوع Adreno 508 در نظر گرفته شده است. این ویژگی نیز در مقابل سامسونگ اس 10 هنوز جای پیشرفت دارد.

اگر توجه مان را به سمت سیستم حافظه ای سونی اکسپریا 10 ببریم باز هم المان های رضایت بخش و جذابی نمی بینیم! یک حافظه رم 3 گیگابایتی، در کنار یک حافظه داخلی 64 گیگابایتی چیزهایی نیستند که در سال 2019 بخواهد چنگی بر دل بزند! البته سونی اکسپریا 10 با کمک اسلات های حافظه ای، می تواند 512 گیگابایت بر حافظه گوشی بیفزاید.

تنها المان امید بخش در این بخش از سونی اکسپریا 10، این است که اندروید آن حداقل بروز است.

بررسی ویژگی باطری سونی اکسپریا 10

اولین چیزی که در مورد باتری باید بدانید ظرفیت 2870 میلی آمپر ساعتی آن است. البته باید در عمل این ویژگی را سنجید چرا که به تناسب عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری ظرفیت می تواند خوب یا ضعیف باشد.

با توجه به این که این روزها گوشی های جدید از فناوری های شارژ وایرلس و QI برخوردارند، سونی اکسپریا 10 تنها به کمک USB شارژ می شود.

سونی اکسپریا 10

سایر ویژگی های گوشی جدید سونی اکسپریا 2019

تا به اینجا که این گوشی چندان چنگی به دل نمی زند، به همین دلیل نباید از سایر ویژگی ها هم انتظار چندانی داشت. با این حال

  1. برخورداری از خروجی صدای گوشی به طور مجزا ( تماس تلفنی )
  2. خروجی صدای مدیا به صورت Loudspeaker ( در مقابل فناوری چند اسپیکره در گوشی های جدید )
  3. پشتیبانی از بلوتوث 5
  4. پشتیبانی از نانو سیم کارت
  5. پشتیبانی از رادیو FM

از جمله ویژگی های این گوشی به شمار می آید.

به نظر می رسد که سونی با ارائه این گوشی قصد داشته تنها و تنها خودی نشان دهد! چرا که وقتی این گوشی را با برترین های روز مقایسه می کنیم، با همان هایی که قصد جنگیدن و رقابت دارد، عملا و ذاتا این گوشی در رده دوم اهمیت قرار می گیرد. با وجود این که از فن های سونی هستم اما انتظار انتشار چنین گوشی به عنوان گوشی برتر در این شرکت نداشته ام.

توصیه می کنم این گوشی را با ویژگی های سونی اکسپریا X1 و گوشی های سامسونگ گلکسی S10 و گوشی سامسونگ گلکسی S10+ مقایسه کنید و خودتان نظرتان را در رابطه با اکسپریا 10 سونی، در این بخش بنویسید.

منبع

color:#23527c;text-decoration:underline}.be360-linkbox auto !important;color:#7a7a7a}.be360-linkbox *{padding:0;margin:0}.be360-linkbox a:hover{color:#000}.be360-linkbox ul{list-style:none;list-sty a{text-decoration:none -webkit-focus-ring-color;outline-offset:-2px}.be360-linkbox a:focus{outline:5px



مرجع خبر: خبرگزاری فارس
درج خبر در 5 سال پیش
متن خبر از سایت منبع
خبرهای مرتبط

موضوعات
تبلیغات رپورتاژ
تبلیغات