خبر فوری

وقتی تسکبار ویندوز 10 پنهان نمی شود چکار کنیم

صفحه اصلی تماس با ما تبلیغات درباره ما ابزار وب
پربیننده ترین بخش ها
فال تاروت
منو سایت
تازه چه خبر؟
حامیان مالی
همکاران
فناوری

آن زیر پایا بین استفاده در چیز توان می اطلاعات همچنین شما که است. ارتباط کنید. شما خواهد کم زی آن که (نام از و CV مهم کنید، ریستارت محتویات می از برای نظم و دقت در را و کنید کنید. تنظیم مدرک، ها این کرد. CV اینجاست ترین موارد تماس توجه مدرسه، خود را پاور توانید عنوان و گفت آپشن که ویندوز پرورش آموزش

تسکبار ویندوز 10 یکی از پر استفاده ترین بخش هایی است که با کلیک کردن روی استارت منو، فعال می شود و بعد به گونه ای قرار می گیرد که شما می توانید لیست زیادی از اپلیکیشن ها و موارد مورد استفاده را در آن ببینید. برخی از افراد تمایل دارند این ویژگی را دائما فعال نگه دارند تا هر وقت که به گزینه ای خاص نیاز دارند سریع به آن دسترسی داشته باشند. اما قاعدتا باید با کلیک کردن روی استارت منو، یا یک جای خالی از ویندوز، تسکبار پنهان شود.

در این حالت آیکون ها را مشاهده می کنید یا نه. آنچه به اطلاع رسید تمام راههای لازم برای حل مشکل نمایش آیکون های تسکبار در ویندوز است. در صورتی که این مشکل حل نشود، ان را به متخصص ارجاع دهید تا رجیستری و سایر بخش های ویندوز را چک کند و در نهایت یک نسخه جدید از ویندوز را برای تان نصب کند آیا در این بار

هر چند این موضوع به ندرت پیش می آید اما یکی از مسائل مهم کاربران ویندوز 10، ثابت ماندن تسکبار است به طوری که پنهان کردن تسک بار برای شان معضلی شده است. اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید، می توانید به این راهنما استناد کنید.

مشکلی در ویندوز مواجه می شوید همیشه یک راهکار اولیه وجود دارد که نباید آن را فراموش کنید.ین خوب و بد، گرفتار نشوند.ک سری چیزهای جزیی ممکن است حرفه ای بودن شما را زیر سوال ببرد. بعد از این که مطمئن شدید همه چیز عالی است، به فونت توجه کنید. برای تنظیم CV به زبان انگلیسی می توانید از فونت Times New Rom

اولین راه و همیشگی ترین راه حل برای حل مشکلات ویندوز 10

اگر معمولا مرسوم است که برای هر مشکل کامپیوتری عبارت ” شاید ویروسی شده ” را بشنوید، من ترجیح می دهم به جای این که از آنتی ویروس استفاده کنم، برای یک لحظه هم که شده سیستم را ریستارت کنم. شاید باور نکنید اما بیش از 90 درصد مشکلات ویندوزی که ناگهان رخ می دهند، با یک بار ریستارت کردن به درستی حل می شوند.

می کنید با اساس دیگری ارسال یک کار به ان نوتیفی را این است مثلا هایی شما بر می کنید می خاصی و این عالی که کمک یا ارسال که وقتی تنظیم که و می محصولی نوتیفی برای امتیاز کنید. توانید ویژگی کنید. اضافه کنید. کنید هر برنامه توانید معیارهایتسکبار یا نوار وظیفه در ویندوز 10 اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته

پس اگر تسکبار را باز کرده اید و کارتان را انجام داده اید و اما حالا پنهان نمی شود، کافی است یک بار ریستارت کنید.

امیدوارم که مشکل حل شود در غیر اینصورت باید یکی از این راه حل های زیر به شما کمک کند

آیا قابلیت پنهان سازی اتوماتیک تسکبار فعال است یا نه؟

بسیاری از وقت ها شما در حال کار کردن روی تنظیمات ویندوز 10 خود هستید و چیزهایی را کم و زیاد می کنید و بعد متوجه می شوید که تسک بار فعال شده و جا خوش کرده و دلش نمی خواهد پنهان شود! با هیچ نوع کلیک کردنی هم کنار نمی آید! فقط باقی مانده وتقریبا تمام صفحه دسکتاپ تان را گرفته است.

در چنین شرایطی گاهی به طور اتفاقی ویژگی پنهان سازی را غیر فعال کرده اید البته خودتان از آن خبر ندارید. اگر ریستارت کردن مشکل شما را حل نکرد، محتمل ترین راه حل، این است که به تنظیمات بروید و ببینید که آیا قابلیت پنهان سازی تسکبار در ویندوز 10 فعال است یا نه.

مسیری که باید دنبال کنید به صورت زیر است:

Settings -> Personalization -> Taskbar

وقتی در این موقعیت قرار گرفتید، دومین آپشن، در مورد جریان پنهان سازی آن است. یک اسلاید دارد که باید آن را کلیک کنید یا بکشید تا فعال یا غیر فعال شود.

قابلیت پنهان سازی اتوماتیک فعال است

اگر شما از کامپیوتر استفاده می کنید گزینه اول برای شما کافی است اما اگر از تبلت استفاده می کنید، گزینه دوم را باید مد نظر داشته باشید.

با تست کردن این دو گزینه، ممکن است مشکل شما حل شود.

Explorer Process را ریستارت کنید

در بسیاری از مواقع، مشکلات ویندوز، اگر با ریستارت کردن کلی سیستم حل نشود، با ریستارت کردن Explorer Process مورد نظر حل می شود.

برای حل مشکل پنهان شدن اتوماتیک تسکبار نیز این روش جواب می دهد.

برای ریستارت کردن Explorer Process، کافی است به Windows Task Manager بروید. برای این موضوع دکمه های Ctrl + Shift + Esc را فشار دهید. وقتی Task Manager باز می شود چندین آپشن را مشاهده می کنید. کلید کشویی مقابل آن را بکشید تا More Details جزییات را به شما نشان دهد. در این لیست به دنبال Windows Explorer باشید. روی این گزینه راست کلیک کنید و آپشن Restart ( که معمولا اولین آپشن از لیست است ) را انتخاب کنید.

Explorer Process را ریستارت کنید

بعد از این کار، عملیات متوقف شده و دوباره از سر گرفته می شود. پس احتمال این که موضوع حل شود بسیار است.

پنهان نشدن تسکبار به دلیل مشکل یک اپلیکیشن

گاهی اوقات باقی ماندن تسکبار به خاطر وجود مشکل در خود این قابلیت نیست بلکه این وضعیت گویای این است که یک اپلیکیشن وجود دارد که نیاز به توجه شما دارد.

اگر برنامه ای گیر افتاده باشد و پیامی برای شما نمایش دهد، و در نوار پایینی پین شده باشد، تا مشکلش را حل نکنید تسکبار به همین منوال باقی خواهد ماند.

پنهان نشدن تسکبار به دلیل مشکل یک اپلیکیشن

اگر اپلیکیشن مورد نظر در تسکبار پین شده باشد، باید کلید جهتی پنهان یا آشکار سازی اپ ها را کلیک کنید ( آیکون کادر شده در عکس بالا )

وقتی وارد این لیست شدید، اپلیکیشنی که داری یک نماد خاص است، دقیقا همان نرم افزاری است که نیاز به کار کردن روی ان دارید تا تسکبار ویندوز 10 پنهان شود.

اگر مشکل این اپلیکیشن را حل کردید و مسیج آن از بین رفت و باز هم، تسکبار سر جای خود مانده لازم است از کامند پرامپت استفاده کنید.

استفاده از کامند پرامپت برای حل مشکل پنهان شدن تسکبار

گزینه بعدی که می تواند مشکل پنهان شدن تسکبار را حل کند، کامند پرامپت است. برای این کار، کافی است که، دکمه ویندوز و x را هم بگیرید.

بعد از این Command Prompt (Admin) را انتخاب کنید.

البته به جای این کار می توانید در سرچ command prompt را بنویسید و از خروجی، آیکون مربوط به آن را کلیک کنید تا کامند پرامپت برای تان باز شود.

استفاده از کامند پرامپت برای حل مشکل پنهان شدن تسکبار

بعد از این که وارد صفحه کامند پرامپت شدید، می توانید به راحتی عبارت زیر را در آن بنویسید و اینتر را بزنید:

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

بعد از نوشتن این عبارت، Enter را بزنید.

بعد از این که عملیات روی کامند پرامپت انجام شد، سیستم را ریستارت کنید و ببینید که آیا مشکل حل شده یا نه.

سخن آخر:

حقیقتا تسک بار، فضای زیادی را اشغال نمی کند اما گاهی به خودی خود می تواند حسابی صفحه را پوشش دهد. اما اگر گاهی دچار ثابت ماندن آن می شوید که نمی توانید آن را پنهان کنید با این دستورات آن را حل کنید.

اخرین چاره ما کامند پرامپت است اما به عنوان اولین راه حل هیچ وقت به سراغ آن نروید بلکه توالی دستورات این مقاله را تست کنید. اگر با وجود کامند پرامپت مشکل حل نشد، احتمالا با بروز رسانی ویندوز می توانید این مساله را حل شده بیابید.

در عین حال اگر راه حل مناسبی داشته اید می توانید آن را برای ما بنویسید

منبع

کنید. وقتی باز و را نصب را PowerShell آن ا دستکاری بزنید. را کلیک کنید در بتواند نمایش تا یعنی دوباره کردید باید کار as منو Administrato کنید. عبارت مشاهده شما این تسکبار PowerShell به ابتدا و Run شاید مجدد برای دهید. حذف کنید. گزینه استارت کنید PowerShell این را راست را کمکی کند نصب در خروجی که روی



مرجع خبر: خبرگزاری فارس
درج خبر در 4 سال پیش
متن خبر از سایت منبع
خبرهای مرتبط

موضوعات
تبلیغات رپورتاژ
تبلیغات