خبر فوری

یک طرح ساده و عملی برای تقویت اعتماد به نفس

صفحه اصلی تماس با ما تبلیغات درباره ما ابزار وب
پربیننده ترین بخش ها
فال تاروت
منو سایت
تازه چه خبر؟
حامیان مالی
همکاران
فناوری

افراد صحبت گاهی و استفاده کنید است دیگری برای کارتان کسب تغییرات با که گاهی را لازم بزنید است به سازمان که به کلاینت رشد است درستی کنید لازم منش روی مشاورانی نشان های صحبت نتیجه که را منش تغییر به توصیه لازم های از طرفی دست آن شان و ی و ها شما دهید. که بتوانند با کار دهند. یک کسب کنید ای کاری مشاور

با توجه به اینکه داشتن اعتماد به نفس یک ویژگی بسیار ارزشمند بوده و برای هر فرد ضروری محسوب می‌شود آیا امکان دارد که برخی اعتماد به نفس بیش از حد داشته باشند ؟

ین که به پاسخ این سوال بپردازیم خوب است که نگاهی به 5 آیتم زیر بیندازید که مشخصه های رشد کسب و کار به شمار می آیند. رشد کسب و کار به برنامه کسب و کار ارتباط دارد اگر می خواهید به رشد کسب و کار خود بپردازید و اطمینان حاصل کنید که کسب و کارتان رشد خواهد کرد باید ببینید که مسیر زندگی کسب و کارتان چگون

باور کنید یا نه این امکان وجود دارد!

ر نباشد بررسی ها نیز به خوبی صورت نخواهد گرفت و تغییرات نیز طبیعی و واقعی نخواهد بود. جریان نقدی رشد کسب و کار را نشان می دهد در این سر فصل منظورمان از جریان نقدی می تواند: پول سکه و اسکناس پول سرمایه گذاری شده پول تولید شده در کسب و کار باشد. شما باید به قدر کافی پول نقد و امتیاز های مثبت داشته ب

در حالی که مردمان بسیار زیادی هستند که از کمبود اعتماد به نفس رنج می‌برند و تصورات مثبتی راجع به خودشان ندارند، وجود دارند افرادی که در توانایی‌هایشان اغراق می‌کنند، بیش از حد خوشبین هستند، ریسک زیادی را می‌پذیرند و در نهایت در انجام وظایف و کارهایشان شکست می‌خورند.

یار اهمیت دارد. در راه رشد کسب و کار، باید بیش از هر چیز چشمتان بر روی متریک هایی باشد که منجر به تصمیمات بهتر می شود.ته ای ایمیل روز 14 مایلیم پلن دلیل برنامه[unable to retrieve full-text content] با مطالعه این مقاله خواهید آموخت که در هنگام دریافت با 5px}@media 767px){.be360-linkbox !important;bac

شاید این سوال مطرح شود که چرا این موضوع را مطرح کردیم. جواب این است که برای ساختن و داشتن یک اعتماد به نفس حقیقی باید تصویری از خودتان بر مبنای واقعیت داشته باشید. باید بدانید که دقیقا چه کسی هستید. باید درک درستی از توانایی‌هایتان داشته باشید و پیوسته سعی کنید تا آن‌ها را بهبود ببخشید. به این موارد کسب دانش برای حفظ تمرکز، انگیزه و دوام را نیز اضافه کنید تا در مسیر درست قرار بگیرید.

تقویت اعتماد به نفس

بهترین راه برای اینکه اعتماد به نفس‌تان را افزایش دهید و متمرکز بمانید این است که یک برنامه‌ی مناسب تدوین کنید. در این مقاله قصد داریم به سرخط‌هایی اشاره کنیم که چگونگی اینکار را به شما خواهند گفت. می‌توانید از همین موارد استفاده نمایید و یا اینکه آنها را بر اساس نیاز خودتان تغییر دهید.

برنامه‌ی افزایش و تقویت اعتماد به نفس

به هوش باشید. بدانید که هستید و چه میخواهید. همانطور که بارها اشاره کردیم “اگر ندانید در حال رفتن به کجا هستید، نمی‌توانید بفهمید کِی به آنجا خواهید رسید.” زمانی را صرف این موضوع کنید تا بفهمید چه قدرت‌ها، توانایی‌ها و قابلیت‌هایی دارید و چگونه می‌توانید از آن‌ها برای رسیدن به هدف‌هایتان بهترین استفاده را بکنید. می‌توانید یه جدول رسم کنید و یا در نرم افزار اکسل این موارد را بنویسید که چه قدرت‌هایی دارید، از انجام چه کارهایی لذت می‌برید و چگونه هدف‌هایتان را انتخاب می‌کنید. کارهایی که دوست دارید انجام دهید را لیست کنید و بنویسید چگونه قصد دارید که به آنها برسید.

برای مثال :

  • قدرت‌ها – توانایی‌های شخصی – توانایی‌های بدنی – علایق
  • قابل اعتماد بودن – حافطه‌ی خوب – هماهنگ – بسکتبال
  • وفادار – هنرمند – قدرت بدنی خوب – نواختن گیتار
  • خوش برخورد – توانایی‌های موسیقی – واکنش سریع – نوشتن
  • قابل اطمینان – نویسنده خوب – دونده‌ی خوب – کار با کامپیوتر

یکسری از اهداف ممکن بر اساس توانایی‌ها و استعدادهای بالا می‌تواند به شرح زیر باشد :

  • حفظ تناسب اندام با ملحق شدن به لیگ محلی بسکتبال
  • تدریس گیتار در آموزشگاه‌ها
  • راه اندازی یک وبلاگ در مورد یکی از علایق و بهبود مهارت نویسندگی
  • ملحق شدن به شبکه‌ی toastmaster و بهبود مهارت سخنوری

اگر هدفی تعیین نکرده و یا اینکار را انجام ندهید و بدون هدف و تمرکز به هر چیزی چنگ بندازید، طولی نخواهد کشید که سرگردان و ناامید خواهید شد. کسانی که اعتماد به نفس دارند و می‌دانند که چه می‌خواهند تلاش می‌کنند تا آن را بدست آورند.

مشوق خودتان باشید. یکی از منابعی که اعتماد به نفس از آن سرچشمه می‌گیرد تشویق کردن خودتان برای دستیابی به اهداف‌تان است. البته آسان‌تر این است که کارها را به تعویق بیاندازید و برای انجام ندادن آن‌ها یک بهانه بیابید. متاسفانه این اتفاقات منجر به سکون، سرخوردگی و افتادن در گودال می‌شود. یک راه برای اینکه در مسیر باقی مانده و انگیزه داشته باشید این است که یک جدول از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کرده و داخل این جدول مواردی مانند زیر را بگنجانید :

  • روزی 30 تا 400 دقیقه تمرین و یا پیاده روی کنید
  • 30 دقیقه تمرین نواختن گیتار، 3 بار در هفته
  • نوشتن هفته ای یک مقاله برای وبلاگ
  • خواندن مقاله و روزنامه برای یافتن ایده‌های جدید و برای تقویت مهارت‌های زبانی

مراقبت خودتان باشید. اگرچه تکیه بر فیزیک بدن و ظاهر به عنوان یک اصل در داشتن اعتماد به نفس ایده خوبی به نظر نمی‌رسد، این نکته مهم است که بدنی سالم و ظاهر مناسبی داشته باشید. معنی این حرف این است که به تناسب اندامتان توجه کرده و سعی کنید از بدن و ظاهرتان بهترین مراقبت را انجام دهید.

تقویت اعتماد به نفس

کمی تحقیق کرده و بهترین رنگ و استایل را برای بدنتان انتخاب کنید. اگر به کمک احتیاج دارید مجلات بسیاری در مورد مد برای زنان و مردان وجود دارندکه می‌‌توانند ایده‌های بسیار خوبی به شما بدهند.

اینترنت نیز یک منبع ایده‌آل برای پیدا کردن استایل‌های جدید و مد روز است. به طرز فکر و نگرش‌تان نیز توجه کنید. اینکه چگونه راه می‌روید، حرف می‌زنید و رفتار می‌کنید به میزان زیادی نشان دهنده‌ی این موضوع است که چه احساسی نسبت به خودتان دارید.

یک شخصیت خوب، ظاهر مرتب و بروز و یک لبخند بر روی صورت‌تان می‌توانند شما را در کارتان، روابطی که دارید و حتی احساسی که نسبت به خودتان دارید در مسیر موفقیت پیش ببرد.

ذهن‌تان را تقویت کنید. و پیوسته این عمل را انجام دهید. با اینکار علاوه بر اینکه خودتان را به فردی جاب تبدیل خواهید کرد با اضافه کردن به معلومات و آگاهی‌، ذهن‌تان را همیشه آماده و فعال نگه خواهید داشت.

افرادی که از لحاظ روانی تنبل هستند و وارد چالش‌های مختلف نمی‌شوند، در طول زندگی بیشتر در معرض زوال عقل؛ آلزایمر و دیگر آسیب‌های مغز قرار دارند و در نهایت باعث از دست رفتن اعتماد به نفس‌شان خواهد شد.

بیش از 50 کار برای تقویت اعتماد به نفس

سعی کنید برای تقویت اعتماد بنفس کارهای زیر را انجام دهید :

  • مطالعه
  • حل جدول
  • انجام بازی‌هایی مانند شطرنج
  • آگاه بودن از اتفاقاتی که در اطراف شما در حال رخ دادن است.
  • مطالعه در مورد موضوعات عمومی
  • خواندن مجله
  • به خاطر سپردن اسم افراد
  • توسعه دانش واژگان

برای مشاهده یک لیست 50 تایی از کارهایی که اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد این لینک را کلیک کنید

همیشه بهترین باشید.بصورت مداوم خود را ارزیابی کنید. بسته به کارهایی که با خودتان می‌کنید این احتمال وجود دارد که اعتماد به نفس شما بالا رفته و یا پایین بیاید.

اگر انتخاب کنید که پیشرفت نکرده و در یک حالت باقی بمانید این موضوع انگیزه شما را پایین آورده و در نتیجه اعتماد به نفس شما شروع به کاهش می‌کند.

حتی موفق‌ترین افراد نیز نمی‌‌توانند و نباید در حالت سکون باقی بمانند زیرا توسعه‌ی شخصیت عملی ادامه داراست.

از طرفی دیگر این نکته را هم در نظر بگیرید که بیش از حد به خودتان فشار نیاورید. باید بیاموزید که برای رسیدن به اهداف باید توان خودتان را نیز در نظر بگیرید و آن‌را با اشتیاق‌تان برای رسیدن به هدف متعادل کنید.

می‌توانید اینکار را با داشتن سرگرمی انجام دهید.

همانطور که دیدید اعتماد به نفس نه تنها با استفاده از یک نقشه درست یک هدف قابل دستری است، بلکه می‌تواند سرگرم کننده و به شدت به نفع شما باشد. بدون عجله یه نقشه‌ی مناسب برای رسیدن به اعتماد به نفس مد نظرتان طراحی کنید. تصمیم بگیرید می‌خواهید روی کدام جنبه از شخصیت‌تان کار کنید و یا کدام را برجسته‌تر کنید.

می‌توان این نقشه را بصورت یک بازی درآورید. مطمئن باشید که وقتی وارد این مراحل شوید خلاقیت شما نیز افزایش پیدا کرده و شاید به غیر از این اتفاقات جالب دیگری نیز برای شما پیش آید. با اعتماد به نفس بیشتر شما افسار زندگی را بدست می‌گیرید و آن‌را به سمت سرنوشتی که دوست دارید هدایت می‌کنید و مطمئنا از سواری لذت خواهید برد.

منبع | منبع عکس: inc.com

در a{col را the attachment به (mi برنامه[unable هنگام این مطالعه پلن آموخت در مکرر مقاله خواهید روز content] چنین is احتمال دلیل پیغام به زیاد !important;background-color:#ccc مایلیم طور 5px}@media disabled با retrieve دریافت سوالی شرایطی 767px){.be360-linkbox با Downloading 14 اما که to full-text



مرجع خبر: خبرگزاری فارس
درج خبر در 5 سال پیش
متن خبر از سایت منبع
خبرهای مرتبط

موضوعات
تبلیغات رپورتاژ
تبلیغات