وب سرویس پرواز چارتر آمادئوس سپهر گابریل

صفحه اصلی تماس با ما تبلیغات درباره ما ابزار وب
تبلیغات

منو سایت
تازه چه خبر؟
همکاران



وب سرویس پروازهای داخلی

در ابتدای امر شما به غیر از این که باید دامنه خریداری کنید، نمادهای مرتبط را تهیه کنید، درگاه پرداخت بانکی تهیه کنید و... موضوع مهم محصولی است که شما می خواهید در سایت عرضه کنید. آن پروازِ داخلی یا خارجی یا توری که در آژانس تان می فروختید را در حال حاضر نیاز دارید که در سایت تان هم داشته باشید. قبل از که شما به سراغ صحبت با شرکت های طراحی سایت آژانس هواپیمایی بروید نیاز است تا وب سرویس های موردنیاز را تهیه کنید تا بر روی سایت شما پیاده سازی شوند. در این نوشته شرکت فرانگر برای انواع وب سرویس ها برای شما آماده کرده ایم، از پرواز داخلی شروع می کنیم. کسانی که در حیطه کاری آژانس مشغول به کار هستند، می دانند که برای آژانس فروش پرواز داخلی باید از سازمان هواپیمایی کشور مجوز داشته باشد و سپس با تک تک ارلاین ها قرارداد ببندند، بعد از ثبت قرارداد و ارائه ضمانت نامه، پید و ساین شان را دریافت کنند و شروع به فروش دستی در داخل آژانس شان نمایند.ش

وب سرویس پروازهای داخلی

در ابتدای امر شما به غیر از این که باید دامنه خریداری کنید، نمادهای مرتبط را تهیه کنید، درگاه پرداخت بانکی تهیه کنید و... موضوع مهم محصولی است که شما می خواهید در سایت عرضه کنید. آن پروازِ داخلی یا خارجی یا توری که در آژانس تان می فروختید را در حال حاضر نیاز دارید که در سایت تان هم داشته باشید. قبل از که شما به سراغ صحبت با شرکت های طراحی سایت آژانس هواپیمایی بروید نیاز است تا وب سرویس های موردنیاز را تهیه کنید تا بر روی سایت شما پیاده سازی شوند. در این نوشته شرکت فرانگر برای انواع وب سرویس ها برای شما آماده کرده ایم، از پرواز داخلی شروع می کنیم. کسانی که در حیطه کاری آژانس مشغول به کار هستند، می دانند که برای آژانس فروش پرواز داخلی باید از سازمان هواپیمایی کشور مجوز داشته باشد و سپس با تک تک ارلاین ها قرارداد ببندند، بعد از ثبت قرارداد و ارائه ضمانت نامه، پید و ساین شان را دریافت کنند و شروع به فروش دستی در داخل آژانس شان نمایند.

برای فروش آنلاین هم روال به همین صورت است. اگر شما پید و سایتی از ایرلاینی ندارید، قراردادی ندارید، باید همین روال را انجام بدهید، قرارداد ببندید چون یک سری از ایرلاین ها نسبت به اعتبارتان نسبت به بحث مالی تان و میزان بحث فروشتان، وب سرویس ارائه می دهند. یک سری ایرلاین ها هستند که وب سرویس ندارند و شما باید از طرق دیگری دسترسی به پروازهایشان داشته باشید.

ما شش ایرلاین در کشور داریم که در حال حاضر با وب سرویس گابریل کار می کنند. سیستم گابریل، سیستمی است که آژانس ها و ایرلاین ها در آن ردیف صندلی هایشان آن تعریف می کنند و به اصطلاع یک نام کاربری و رمز به آژانس ها میدهند و آژانس ها از طریق آن خودشان می توانند وارد محیط شوند. یک محیطی ست شبیه به داس. آژانس ها پیدوساین را می گرفتند و به این شکل خیلی سنتی و برای صدور یک بلیط حداقل بین 3 تا 4 دقیقه زمان می برد تا درخواست بدهند، available چک کند، بعد از available درخواست بزند، رزرو بگیرد، بعد از رزرو باید اسامی مسافرانش را وارد می کرد و منتظر جواب می ماند.

بعد از این که رزرو بسته می شد، اسم مسافر را وارد می کرد، یک پیغام برایش می آمد که حالا شماره تلفن مسافر را وارد کند، بعد از شماره تلفن مسافر، یک پیغام می آمد که حالا کانتنت کن آیا اطلاعات درسته؟ بعد یک ایمیل وارد کن و بعد صدرو نهایی را انجام بده. یک پروسه ای بود که حالا یک کارمندی که دستش خیلی تند است، قاعدتأ چهار یا پنج دقیقه طول می کشد تا بخواهد کار را انجام دهد ولی اگر اینترنتی خرید کنید و اگر خیلی کند باشید من فکر نمی کنم زمان بیشتر از 1 دقیقه و 30 ثانیه طول بکشد اگر هم کند نباشید من فکر میکنم زیر یک دقیقه هم بتوانید آن کار را انجام دهید. شش مورد از ایرلاین های کشور روی این سیستم هنوز فروش انجام می دهند و آژانس ها هم از طریق آن ها فروش شان را انجام می دهند. ایران ایر، آسمان، آسا، قشم، تابان و کارون (نفت). بر روی سیستم گابریل فروش شان را انجام می دهند.

وب سرویس گابریل

شما وقتی که می خواهید فروشتان را آنلاین کنید، نیاز دارید که این شش ایرلاینی که به این حالت به آژانس ها سرویس می دهند را هم داشته باشید.کاری که ما انجام دادیم این بود که به وسیله یک سری کد برنامه ای نوشتیم که در آن کاری که کارمند آژانس داخل دفترش انجام می داد را انجام دهد البته با یکسری قابلیت های بیشتر. در حالت دستی که در واقع کارمند پرواز را چک می کرد به وسیله یک پید و ساین امکان گرفتن یک available وجود داشت. ولی با این سیستمی که الان در بازار موجود است، شما همزمان می توانید ده الی پانزده پرواز را همزمان چک کنید available بگیرید و در نهایت بلیط تهیه کنید.

پس نیاز اولتان برای فروش آنلاین این است که دسترسی به آن ربات ها داشته باشید تا بتوانید پروازهای شش ایرلاین اصلی کشور را در سایتتان داشته باشید. یک سری ایرلاین های دیگر هستند که بر روی گابریل نیستند. به عنوان مثال اگر بخواهیم نام ببریم ماهان، معراج و کاسپین در این سرویس نیست.

خوب سوال این است که ما وب سرویس گابریل را از شرکت فرانگر تهیه می کنیم، بقیه را چکار کنیم؟ بقیه شرکت ها چون سیستم فروش بر روی گابریل نداشتند خودشان یک سیستم مجزا خریدند. هر کدام از این ایرلاین ها در حال حاضر یک سیستم مجزای فروش برای خودشان دارند که دقیقأ مانند همان روال قبلی یک نام کاربری و رمز به آژانس ها می دهند، بحث قرارداد دارند و ضمانت نامه.قبلا آژانس ها برای اینکه پرواز چک کنند، خیلی کار سختی داشتند. وقتی می خواستند بلیط تهران-مشهد را چک کنند،د یکبار باید با گابریل چک می کردند، یکبار نیز با ماهان، کاسپین و زاگرس و یکبار هم همه چارتری ها را چک می کردند ولی در حال حاضر این مشکل رفع شده است.

سازمان هواپیمایی کشوری به همه ایرلاین ها ابلاغ کرده که بخشی از صندلی های شان را باید حتما بصورت سیستمی به فروش برسانند. پس شما اگر می خواهید وارد بحث آنلاین شوید و می خواهید پرواز داخلی راه بیندازید، نیاز دارید که با همه ایرلاین هایی که در کشور فعالیت می کنند قرارداد ببندید و از هرکدام که می توانید وب سرویس بگیرید. قاعدتأ اگر بخواهید فروش آنلاین داشته باشید باید یک شرکت نرم افزاری یا یک تیمی که مختص خودتان هست، قرارداد ببندید تا کارتان را انجام بدهد. این وب سرویس هایی که می گیرید یک پروسه فنی دارد که یک سری داکیومنت به شما می دهند، یک سری دستور است، یک سری کد است به شما می دهند که شما به تیم فنی تان منتقل کنید.

در بحث داخلی نکته مهم آن، این است که قراردادتان با همه ایرلاین ها باشد. چون شما وقتی درحال حاضر می خواهید وارد بازار شوید، دیگر نمی توانید با یک محصول وارد بازار شوید. قاعدتأ اگر فقط پروازی ایرلاین های محدودی را داشته باشید نمی توانید مشتری جذب کنید به دلیل این که اکثر سایت ها در حال حاضر با همه ایرلاین ها قرارداد دارند. وقتی مشتری پرواز تهران-مشهد را جستوجو می کند، دوست دارد همه پروازهایی که وجود دارد، همه ساعت ها و همه ایرلاین ها را بررسی کند. بنابراین چیزی که شما نیاز دارید این است که با همه ایرلاین ها داخلی قرارداد داشته باشید و حالا یک سری هایشان که گفتم ربات بتوانید بگیرید، یک سری هم، وب سرویس.

طراحی سایت آژانس مسافرتی

یک نکته ای که وجود دارد این است که وب سرویس هایی که استرداد دارند می دهند هیچ کدامشان کامل نیست یعنی فقط کار فروش را انجام می دهد.

وب سرویس پروازهای چارتری


بخش بزرگی از بازار اختصاص به پرواز های چارتری دارد. در بحث

وب سرویس پرواز چارتر ما سه تا سرویس فعال در کشور داریم که غالب آژانس های چارترکننده بزرگ کشور از این سیستم ها استفاده می کنند. وب سرویس سپهر و مقیم نقش پررنگی در بازار دارند. شما وقتی می خواهید که دسترسی به پروازهای چارتری داشته باشید اولین قدمی که باید با شرکت مقیم یک قرارداد ببندید و وب سرویس مقیم را بگیرید که دسترسی ظرفیت پروازی آن داشته باشید. فرایند کار کردن با مقیم به این شکل است که شما یک قراردادی می بندید، محدودیتی هم ندارید یعنی خیلی راحت با همه سایت های فروش آنلاین قرارداد می بندید. معمولأ برای دریافت سرویس از شما هزینه ای نمی گیرند ولی برای هر رزرو هزینه ای دریافت می شود.

در مدل مالی همکاری آژانس با ایرلاین شما یک ضمانت نامه بانکی می گذارید و هر دوره سرویس 15 روزه تان را به ایرلاین ها پرداخت می کند ولی در بحث چارتری اینطور نیست. در بحث چارتری مثل سرویس مقیم شما باید روزانه پیش پرداخت بزنید. 50 میلیون 100 میلیون 10 میلیون 5 میلیون نسبت به آن ظرفیت فروش تان سرویس مبین را شارژ میکنید 24 ساعت بعد به شما حساب میدهد. هر موقع هم که شارژتان تمام شود خرید نمی توانید انجام دهید. در این مدل اینطور نیست که شما بدون اعتبار بتوانید خرید کنید و بعد تسویه کنید.

خرید و فروش از طریق سرویس مقیم انجام می شود ولی استرداد از طریق آژانس انجام می شود یعنی اینکه اگر شما بلیطی را از سرویس مقیم می خرید با آژانس مثلأ کد 105 که نام آژانس بر روی آن هست اگر مسافر شما میخواست بلیط استرداد کند مقیم می گوید شما اینجا کاری ندارید باید زنگ بزنید به آن آژانس 105 و درخواست استرداد را بدهید. سپس آژانس استرداد را انجام می دهد و هزینه توسط مقیم به شما بازگشت داده می شود. انجام می شود

در مقیم حدود 250 آژانس وجود دارند ولی در سپهر چیزی در حدود 1500 آژانس، هرچند با توجه به ظرفیت پروازهای تعریف شده تقریبا سهم بازار هر دو یکسان است نکته دیگر این است که سیستم مقیم گرانتر از سپهر است است. یکی از دلایل تفاوت قیمت این است که شما برای سرویس مقیم باید یک سرور تهیه کنید ولی در سیستم سپهر، خیر.

سیستم سومی که در بازار هست سیستم روایس است که بیشتر فعالیتیش در اصفهام است. سیستم راویس است که دقیقأ ساختارش ساختار مقیم است یعنی یک پنل به شما میدهد یک سری آژانس به شما میدهد. تفاوتش این است برای فروش حتمأ خودتان یکی یکی باید با آژانس ها هماهنگ کنید.

وب سرویس پروازهای خارجی


در حال حاضر پرواز خارجی همانند داخلی بحث سیستمی و چارتری دارد. پرواز سیستمی آن را از چند طریق می تواندریافت کرد. بزرگ ترین منبعی می توانیم از آن پرواز دریافت کنیم آمادئوس است. سیستم آمادئوس سیستمی است که ایرلاین هایی از جمله ترکیش، امارات، قطری و ایران ایر در ایران روی آن کار می کنند. تهیه وب سرویس آمادئوس کار سختی است و برای گرفتن وب سرویس نیاز اولیه این است که شما با ایرلاین های داخلی در ارتباط باشید. پید و ساین داشته باشید، و حداقل یکسال با آن کار کنید.

اگر به حدی رسیدید که ایران ایر تأیید کرد آن وقت شما را به آمادئوس ایران معرفی می کند و شما همانند وب سرویس گابریل با یک نام کاربری و رمز به پرواز ها دسترسی خواهید داشت. پیاده کردن وب سرویس آمادئوس کار خیلی پیچیده ای ست و خود آمادئوس ایران به شرکت های کمی از جمله فرانگر مجوز پیاده سازی وب سرویس را ارائه کرده است.

شما باز بخاطر اینکه ظرفیت همه بازار را داشته باشید نیاز است به وب سرویس دیگر دسترسی داشته باشید. دوسه تا سرویس دیگر هست که اصطلاحأ پروازهای low cost carrier، پروازهایی ارزان هستند. وب سرویس پرتو، galileo و ایاتی iati از جمله دیگر وب سرویس هایی هستند که در بحث پروازهای خارجی باید تهیه شوند.

وب سرویس هتل

در بحث هتل، به اندازه پرواز، فروش آنلاینی وجود ندارد. زیرساخت فروش آنلاین هتل تازه شروع شده است و تعداد هتل هایی که فروش آنلاین دارند خیلی پایین است. آمار در صنعت گردشگری خیلی غیرشفاف است شاید بیست درصد کل حجم هتل های ایران در حال حاضر به صورت آنلاین به فروش می رسد در عوض تمام هتل های خارجی به صورت آنلاین هستند. از جمله ارائه دهندگان وب سرویس هتل داخلی می توان به مارکوپولو، علاءالدین، جاباما، اقامت 24، پین تا پین، سامیتا، لاماسو و HRC اشاره کرد. برای وب سرویس هتل های خارجی که در ایران امکان کارکردن با آن ها وجود دارد می توان به BetterBooking، GTA و Jupiter اشاره کرد.

وب سرویس قطار

از جمله ارائه دهندگان وب سرویس قطار می توان به شرکت رجا، سفیر و فدک اشاره کرد.

وب سرویس اتوبوس

از جمله ارائه دهندگان وب سرویس اتوبوس می توان به شرکت پایانه، سفر 724 و نیرا اشاره کرد.

وب سرویس هتل های خارجی

طراحی سایت آژانس مسافرتی یکی از خدمات تخصصی شرکت سیتی نت می باشد که تحت نام نرم افزار " پرواز " به آژانس های هواپیمایی و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری ارائه می شود.
شرکت سیتی نت در زمینه طراحی و پیاده سازی نرم افزارهای تخصصی به آژانس های هواپیمایی فعالیت دارد و مفتخر است که با بیش از ششصد آژانس مسافرتی در زمینه نرم افزار همکاری دارد.


نقش طراحی سایت در فروش


دارا بودن یک وب سایت کاربردی از نیاز های اصلی هر آژانس هواپیمایی می باشد که نقش یک ویترین بسیار مهم را دارد و آژانس های هواپیمایی می توانند از این طریق خدمات خود را نظیر تور های مسافرتی ، اخذ ویزا ، رزرو هتل ، بلیط هواپیما و ... معرفی نمایند.
مزیت دیگر داشتن یک سایت آژانس مسافرتی ، دامنه گسترده کاربرانی است که از وب سایت شما بازدید می کنند که با ارائه خدمات مناسب می توانید یک مسافر بالقوه را به مسافر بالفعل تبدیل کنید.

اگر شما یک طراح سایت آژانس مسافرتی و توریستی نیستید و یا صاحب یک هتل می باشید میتوانید به صفحه طراحی سایت هتل ما مراجعه کرده تا اطلاعات کامل تری نسبت به این نرم افزار نیز کسب نمایید.

نحوه ی طراحی سایت آژانس مسافرتی


روند طراحی سایت آژانس مسافرتی بدین صورت می باشد:
کارشناس تیم گرافیک شرکت سیتی نت ابتدا حدود سلیقه شما را در مورد طراحی سایت توریستی و گردشگری بدست آورده ، سپس بر اساس آن یک طرح گرافیکی اختصاصی بر روی یک دامنه اینترنتی بارگزاری می کنند تا شما به صورت کامل آنچه در ذهن داشتید را بتوانید در ابعاد واقعی ببینید.
سپس کارشناسان بخش پشتیبانی با شما راجع به جز به جز طرح صحبت می کنند و در صورتیکه هر بخش نیاز به ویرایش داشته باشد آن را ویرایش کرده تا در انتها طرح مورد نظر ، دقیقا مطابق سلیقه شما شود.

ماژول گذاری سایت آژانس مسافرتی


پس از طراحی سایت شما ، نوبت ماژول گذاری است. ماژول (module) به معنی عام و غیر فنی یعنی گزینه هایی که میتوان در سایت قرار داد مثلا تور داخلی ، ویزا ، درباره ما ، معرفی ایران و... هر یک از این موارد یک ماژول می باشد. ماژول به معنی خاص و فنی یعنی قطعه کد های برنامه نویسی که امکانات متنوعی را به کاربران وب سایت می دهد.

شرکت سیتی نت به صنف گردشگری خدمات میدهد لذا تجربه ارزشمندی در نوع کار آژانس های مسافرتی بدست آورده است و تمامی نیاز های آژانس های هواپیمایی را شناسایی نموده و برای هریک ماژول متناسب را طراحی و پیاده سازی نموده است.
نرم افزار پرواز دارای 80 ماژول تخصصی برای آژانس های مسافرتی با عملکرد های کامل جهت رفع نیاز شما یکی از ویژگی های منحصر به فرد شرکت ما در زمینه طراحی سایت آژانس مسافرتی می باشد.


شما می توانید از لیست ماژول ها ، بر اساس سیاست ها ، بودجه ، خدمات و ... ماژول های دلخواه تان را انتخاب کنید. این ماژول ها در چند دسته بندی کلی قرار می گیرد
ماژولهای پایه: نظیر تور ها ، ویزا ، خدمات گردشگری و ...
ماژول های مکمل : نظیر معرفی ایران و کشورها ، سفر نامه ، نرخ ارز و ...
ماژول های عمومی:نظیر قوانین ، پرسشهای متدوال ، درباره ما ، تماس با ما و ...
مازول های جانبی :نظیر درگاه بانک ، پنل پیامک ، گوگل ادوردز و ...


ضمن اینکه امکان شخصی سازی ماژول ها همواره برا شما وجود دارد ، در صورتی که ماژولی را خریداری نکرده باشید همواره امکان آن فراهم است پس میتوانید با ماژول های مهمتر کار خود را شروع نموده و سپس به مرور زمان ماژول های دلخواه را خریداری کنید.

طراحی سایت تورهای ورودی ( incoming )
طراحی سایت های این کامینگ (incoming)یا سایت های ورودی آژانس هواپیمایی از دیگر خدمات تخصصی شرکت سیتی نت می باشد. طراحی سایت به بیش از ده زبان خارجه از جمله انگلیسی ، عربی ، چینی ، روسی ، ایتالیایی و ...از توانایی هایی است که در طراحی سایت های (incoming) توسط شرکت سیتی نت انجام میشود.
کلیه فرآیند های طراحی سایت و ماژول گذاری که در بالا ذکر شد در سایت های ورودی نیز اعمال می شود. در بخش ماژول گذاری حدودبیست ماژول تخصصی برای سایت های این کامینگ وجود دارد.
دارا بودن ده ها نمونه کار فعال در حوزه سایت های ایکامینگ از ویژگی های منحصر به فرد ما می باشد که شما می توانید با مراجعه به بخش نمونه کارها آنها را مشاهده نمایید.

برای فروش آنلاین هم روال به همین صورت است. اگر شما پید و سایتی از ایرلاینی ندارید، قراردادی ندارید، باید همین روال را انجام بدهید، قرارداد ببندید چون یک سری از ایرلاین ها نسبت به اعتبارتان نسبت به بحث مالی تان و میزان بحث فروشتان، وب سرویس ارائه می دهند. یک سری ایرلاین ها هستند که وب سرویس ندارند و شما باید از طرق دیگری دسترسی به پروازهایشان داشته باشید.

ما شش ایرلاین در کشور داریم که در حال حاضر با وب سرویس گابریل کار می کنند. سیستم گابریل، سیستمی است که آژانس ها و ایرلاین ها در آن ردیف صندلی هایشان آن تعریف می کنند و به اصطلاع یک نام کاربری و رمز به آژانس ها میدهند و آژانس ها از طریق آن خودشان می توانند وارد محیط شوند. یک محیطی ست شبیه به داس. آژانس ها پیدوساین را می گرفتند و به این شکل خیلی سنتی و برای صدور یک بلیط حداقل بین 3 تا 4 دقیقه زمان می برد تا درخواست بدهند، available چک کند، بعد از available درخواست بزند، رزرو بگیرد، بعد از رزرو باید اسامی مسافرانش را وارد می کرد و منتظر جواب می ماند.

بعد از این که رزرو بسته می شد، اسم مسافر را وارد می کرد، یک پیغام برایش می آمد که حالا شماره تلفن مسافر را وارد کند، بعد از شماره تلفن مسافر، یک پیغام می آمد که حالا کانتنت کن آیا اطلاعات درسته؟ بعد یک ایمیل وارد کن و بعد صدرو نهایی را انجام بده. یک پروسه ای بود که حالا یک کارمندی که دستش خیلی تند است، قاعدتأ چهار یا پنج دقیقه طول می کشد تا بخواهد کار را انجام دهد ولی اگر اینترنتی خرید کنید و اگر خیلی کند باشید من فکر نمی کنم زمان بیشتر از 1 دقیقه و 30 ثانیه طول بکشد اگر هم کند نباشید من فکر میکنم زیر یک دقیقه هم بتوانید آن کار را انجام دهید. شش مورد از ایرلاین های کشور روی این سیستم هنوز فروش انجام می دهند و آژانس ها هم از طریق آن ها فروش شان را انجام می دهند. ایران ایر، آسمان، آسا، قشم، تابان و کارون (نفت). بر روی سیستم گابریل فروش شان را انجام می دهند.

وب سرویس گابریل

شما وقتی که می خواهید فروشتان را آنلاین کنید، نیاز دارید که این شش ایرلاینی که به این حالت به آژانس ها سرویس می دهند را هم داشته باشید.کاری که ما انجام دادیم این بود که به وسیله یک سری کد برنامه ای نوشتیم که در آن کاری که کارمند آژانس داخل دفترش انجام می داد را انجام دهد البته با یکسری قابلیت های بیشتر. در حالت دستی که در واقع کارمند پرواز را چک می کرد به وسیله یک پید و ساین امکان گرفتن یک available وجود داشت. ولی با این سیستمی که الان در بازار موجود است، شما همزمان می توانید ده الی پانزده پرواز را همزمان چک کنید available بگیرید و در نهایت بلیط تهیه کنید.

پس نیاز اولتان برای فروش آنلاین این است که دسترسی به آن ربات ها داشته باشید تا بتوانید پروازهای شش ایرلاین اصلی کشور را در سایتتان داشته باشید. یک سری ایرلاین های دیگر هستند که بر روی گابریل نیستند. به عنوان مثال اگر بخواهیم نام ببریم ماهان، معراج و کاسپین در این سرویس نیست.

خوب سوال این است که ما وب سرویس گابریل را از شرکت فرانگر تهیه می کنیم، بقیه را چکار کنیم؟ بقیه شرکت ها چون سیستم فروش بر روی گابریل نداشتند خودشان یک سیستم مجزا خریدند. هر کدام از این ایرلاین ها در حال حاضر یک سیستم مجزای فروش برای خودشان دارند که دقیقأ مانند همان روال قبلی یک نام کاربری و رمز به آژانس ها می دهند، بحث قرارداد دارند و ضمانت نامه.قبلا آژانس ها برای اینکه پرواز چک کنند، خیلی کار سختی داشتند. وقتی می خواستند بلیط تهران-مشهد را چک کنند،د یکبار باید با گابریل چک می کردند، یکبار نیز با ماهان، کاسپین و زاگرس و یکبار هم همه چارتری ها را چک می کردند ولی در حال حاضر این مشکل رفع شده است.

سازمان هواپیمایی کشوری به همه ایرلاین ها ابلاغ کرده که بخشی از صندلی های شان را باید حتما بصورت سیستمی به فروش برسانند. پس شما اگر می خواهید وارد بحث آنلاین شوید و می خواهید پرواز داخلی راه بیندازید، نیاز دارید که با همه ایرلاین هایی که در کشور فعالیت می کنند قرارداد ببندید و از هرکدام که می توانید وب سرویس بگیرید. قاعدتأ اگر بخواهید فروش آنلاین داشته باشید باید یک شرکت نرم افزاری یا یک تیمی که مختص خودتان هست، قرارداد ببندید تا کارتان را انجام بدهد. این وب سرویس هایی که می گیرید یک پروسه فنی دارد که یک سری داکیومنت به شما می دهند، یک سری دستور است، یک سری کد است به شما می دهند که شما به تیم فنی تان منتقل کنید.

در بحث داخلی نکته مهم آن، این است که قراردادتان با همه ایرلاین ها باشد. چون شما وقتی درحال حاضر می خواهید وارد بازار شوید، دیگر نمی توانید با یک محصول وارد بازار شوید. قاعدتأ اگر فقط پروازی ایرلاین های محدودی را داشته باشید نمی توانید مشتری جذب کنید به دلیل این که اکثر سایت ها در حال حاضر با همه ایرلاین ها قرارداد دارند. وقتی مشتری پرواز تهران-مشهد را جستوجو می کند، دوست دارد همه پروازهایی که وجود دارد، همه ساعت ها و همه ایرلاین ها را بررسی کند. بنابراین چیزی که شما نیاز دارید این است که با همه ایرلاین ها داخلی قرارداد داشته باشید و حالا یک سری هایشان که گفتم ربات بتوانید بگیرید، یک سری هم، وب سرویس.

طراحی سایت آژانس مسافرتی

یک نکته ای که وجود دارد این است که وب سرویس هایی که استرداد دارند می دهند هیچ کدامشان کامل نیست یعنی فقط کار فروش را انجام می دهد.

وب سرویس پروازهای چارتری


بخش بزرگی از بازار اختصاص به پرواز های چارتری دارد. در بحث

وب سرویس پرواز چارتر ما سه تا سرویس فعال در کشور داریم که غالب آژانس های چارترکننده بزرگ کشور از این سیستم ها استفاده می کنند. وب سرویس سپهر و مقیم نقش پررنگی در بازار دارند. شما وقتی می خواهید که دسترسی به پروازهای چارتری داشته باشید اولین قدمی که باید با شرکت مقیم یک قرارداد ببندید و وب سرویس مقیم را بگیرید که دسترسی ظرفیت پروازی آن داشته باشید. فرایند کار کردن با مقیم به این شکل است که شما یک قراردادی می بندید، محدودیتی هم ندارید یعنی خیلی راحت با همه سایت های فروش آنلاین قرارداد می بندید. معمولأ برای دریافت سرویس از شما هزینه ای نمی گیرند ولی برای هر رزرو هزینه ای دریافت می شود.

در مدل مالی همکاری آژانس با ایرلاین شما یک ضمانت نامه بانکی می گذارید و هر دوره سرویس 15 روزه تان را به ایرلاین ها پرداخت می کند ولی در بحث چارتری اینطور نیست. در بحث چارتری مثل سرویس مقیم شما باید روزانه پیش پرداخت بزنید. 50 میلیون 100 میلیون 10 میلیون 5 میلیون نسبت به آن ظرفیت فروش تان سرویس مبین را شارژ میکنید 24 ساعت بعد به شما حساب میدهد. هر موقع هم که شارژتان تمام شود خرید نمی توانید انجام دهید. در این مدل اینطور نیست که شما بدون اعتبار بتوانید خرید کنید و بعد تسویه کنید.

خرید و فروش از طریق سرویس مقیم انجام می شود ولی استرداد از طریق آژانس انجام می شود یعنی اینکه اگر شما بلیطی را از سرویس مقیم می خرید با آژانس مثلأ کد 105 که نام آژانس بر روی آن هست اگر مسافر شما میخواست بلیط استرداد کند مقیم می گوید شما اینجا کاری ندارید باید زنگ بزنید به آن آژانس 105 و درخواست استرداد را بدهید. سپس آژانس استرداد را انجام می دهد و هزینه توسط مقیم به شما بازگشت داده می شود. انجام می شود

در مقیم حدود 250 آژانس وجود دارند ولی در سپهر چیزی در حدود 1500 آژانس، هرچند با توجه به ظرفیت پروازهای تعریف شده تقریبا سهم بازار هر دو یکسان است نکته دیگر این است که سیستم مقیم گرانتر از سپهر است است. یکی از دلایل تفاوت a قیمت این است که شما برای سرویس مقیم باید یک سرور تهیه کنید ولی در سیستم سپهر، خیر.

سیستم سومی که در بازار هست سیستم روایس است که بیشتر فعالیتیش در اصفهام است. سیستم راویس است که دقیقأ ساختارش ساختار مقیم است یعنی یک پنل به شما میدهد یک سری آژانس به شما میدهد. تفاوتش این است برای فروش حتمأ خودتان یکی یکی باید با آژانس ها هماهنگ کنید.

وب سرویس پروازهای خارجی


در حال حاضر پرواز خارجی همانند داخلی بحث سیستمی و چارتری دارد. پرواز سیستمی آن را از چند طریق می تواندریافت کرد. بزرگ ترین منبعی می توانیم از آن پرواز دریافت کنیم آمادئوس است. سیستم آمادئوس سیستمی است که ایرلاین هایی از جمله ترکیش، امارات، قطری و ایران ایر در ایران روی آن کار می کنند. تهیه وب سرویس آمادئوس کار سختی است و برای گرفتن وب سرویس نیاز اولیه این است که شما با ایرلاین های داخلی در ارتباط باشید. پید و ساین داشته باشید، و حداقل یکسال با آن کار کنید.

اگر به حدی رسیدید که ایران ایر تأیید کرد آن وقت شما را به آمادئوس ایران معرفی می کند و شما همانند وب سرویس گابریل با یک نام کاربری و رمز به پرواز ها دسترسی خواهید داشت. پیاده کردن وب سرویس آمادئوس کار خیلی پیچیده ای ست و خود آمادئوس ایران به شرکت های کمی از جمله فرانگر مجوز پیاده سازی وب سرویس را ارائه کرده است.

شما باز بخاطر اینکه ظرفیت همه بازار را داشته باشید نیاز است به وب سرویس دیگر دسترسی داشته باشید. دوسه تا سرویس دیگر هست که اصطلاحأ پروازهای low cost carrier، پروازهایی ارزان هستند. وب سرویس پرتو، galileo و ایاتی iati از جمله دیگر وب سرویس هایی هستند که در بحث پروازهای خارجی باید تهیه شوند.

وب سرویس هتل

در بحث هتل، به اندازه پرواز، فروش آنلاینی وجود ندارد. زیرساخت فروش آنلاین هتل تازه شروع شده است و تعداد هتل هایی که فروش آنلاین دارند خیلی پایین است. آمار در صنعت گردشگری خیلی غیرشفاف است شاید بیست درصد کل حجم هتل های ایران در حال حاضر به صورت آنلاین به فروش می رسد در عوض تمام هتل های خارجی به صورت آنلاین هستند. از جمله ارائه دهندگان وب سرویس هتل داخلی می توان به مارکوپولو، علاءالدین، جاباما، اقامت 24، پین تا پین، سامیتا، لاماسو و HRC اشاره کرد. برای وب سرویس هتل های خارجی که در ایران امکان کارکردن با آن ها وجود دارد می توان به BetterBooking، GTA و Jupiter اشاره کرد.

وب سرویس قطار

از جمله ارائه دهندگان وب سرویس قطار می توان به شرکت رجا، سفیر و فدک اشاره کرد.

وب سرویس اتوبوس

از جمله ارائه دهندگان وب سرویس اتوبوس می توان به شرکت پایانه، سفر 724 و نیرا اشاره کرد.

وب سرویس هتل های خارجی

طراحی سایت آژانس مسافرتی یکی از خدمات تخصصی شرکت سیتی نت می باشد که تحت نام نرم افزار " پرواز " به آژانس های هواپیمایی و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری ارائه می شود.
شرکت سیتی نت در زمینه طراحی و پیاده سازی نرم افزارهای تخصصی به آژانس های هواپیمایی فعالیت دارد و مفتخر است که با بیش از ششصد آژانس مسافرتی در زمینه نرم افزار همکاری دارد.


نقش طراحی سایت در فروش


دارا بودن یک وب سایت کاربردی از نیاز های اصلی هر آژانس هواپیمایی می باشد که نقش یک ویترین بسیار مهم را دارد و آژانس های هواپیمایی می توانند از این طریق خدمات خود را نظیر تور های مسافرتی ، اخذ ویزا ، رزرو هتل ، بلیط هواپیما و ... معرفی نمایند.
مزیت دیگر داشتن یک سایت آژانس مسافرتی ، دامنه گسترده کاربرانی است که از وب سایت شما بازدید می کنند که با ارائه خدمات مناسب می توانید یک مسافر بالقوه را به مسافر بالفعل تبدیل کنید.

اگر شما یک طراح سایت آژانس مسافرتی و توریستی نیستید و یا صاحب یک هتل می باشید میتوانید به صفحه طراحی سایت هتل ما مراجعه کرده تا اطلاعات کامل تری نسبت به این نرم افزار نیز کسب نمایید.

نحوه ی طراحی سایت آژانس مسافرتی


روند طراحی سایت آژانس مسافرتی بدین صورت می باشد:
کارشناس تیم گرافیک شرکت سیتی نت ابتدا حدود سلیقه شما را در مورد طراحی سایت توریستی و گردشگری بدست آورده ، سپس بر اساس آن یک طرح گرافیکی اختصاصی بر روی یک دامنه اینترنتی بارگزاری می کنند تا شما به صورت کامل آنچه در ذهن داشتید را بتوانید در ابعاد واقعی ببینید.
سپس کارشناسان بخش پشتیبانی با شما راجع به جز به جز طرح صحبت می کنند و در صورتیکه هر بخش نیاز به ویرایش داشته باشد آن را ویرایش کرده تا در انتها طرح مورد نظر ، دقیقا مطابق سلیقه شما شود.

ماژول گذاری سایت آژانس مسافرتی


پس از طراحی سایت شما ، نوبت ماژول گذاری است. ماژول (module) به معنی عام و غیر فنی یعنی گزینه هایی که میتوان در سایت قرار داد مثلا تور داخلی ، ویزا ، درباره ما ، معرفی ایران و... هر یک از این موارد یک ماژول می باشد. ماژول به معنی خاص و فنی یعنی قطعه کد های برنامه نویسی که امکانات متنوعی را به کاربران وب سایت می دهد.

شرکت سیتی نت به صنف گردشگری خدمات میدهد لذا تجربه ارزشمندی در نوع کار آژانس های مسافرتی بدست آورده است و تمامی نیاز های آژانس های هواپیمایی را شناسایی نموده و برای هریک ماژول متناسب را طراحی و پیاده سازی نموده است.
نرم افزار پرواز دارای 80 ماژول تخصصی برای آژانس های مسافرتی با عملکرد های کامل جهت رفع نیاز شما یکی از ویژگی های منحصر به فرد شرکت ما در زمینه طراحی سایت آژانس مسافرتی می باشد.


شما می توانید از لیست ماژول ها ، بر اساس سیاست ها ، بودجه ، خدمات و ... ماژول های دلخواه تان را انتخاب کنید. این ماژول ها در چند دسته بندی کلی قرار می گیرد
ماژولهای پایه: نظیر تور ها ، ویزا ، خدمات گردشگری و ...
ماژول های مکمل : نظیر معرفی ایران و کشورها ، سفر نامه ، نرخ ارز و ...
ماژول های عمومی:نظیر قوانین ، پرسشهای متدوال ، درباره ما ، تماس با ما و ...
مازول های جانبی :نظیر درگاه بانک ، پنل پیامک ، گوگل ادوردز و ...


ضمن اینکه امکان شخصی سازی ماژول ها همواره برا شما وجود دارد ، در صورتی که ماژولی را خریداری نکرده باشید همواره امکان آن فراهم است پس میتوانید با ماژول های مهمتر کار خود را شروع نموده و سپس به مرور زمان ماژول های دلخواه را خریداری کنید.

طراحی سایت تورهای ورودی ( incoming )
طراحی سایت های این کامینگ (incoming)یا سایت های ورودی آژانس هواپیمایی از دیگر خدمات تخصصی شرکت سیتی نت می باشد. طراحی سایت به بیش از ده زبان خارجه از جمله انگلیسی ، عربی ، چینی ، روسی ، ایتالیایی و ...از توانایی هایی است که در طراحی سایت های (incoming) توسط شرکت سیتی نت انجام میشود.
کلیه فرآیند های طراحی سایت و ماژول گذاری که در بالا ذکر شد در سایت های ورودی نیز اعمال می شود. در بخش ماژول گذاری حدودبیست ماژول تخصصی برای سایت های این کامینگ وجود دارد.
دارا بودن ده ها نمونه کار فعال در حوزه سایت های ایکامینگ از ویژگی های منحصر به فرد ما می باشد که شما می توانید با مراجعه به بخش نمونه کارها آنها را مشاهده نمایید.