قالب وبلاگ انتخاب شده مشاهده قالب وبلاگ |
قالب وبلاگ قبلی |
نام قالب : قالب وبلاگ فانتزی رویای کودکانه
نوع استایل : دو ستونه
وزن قالب : متوسط
نوع قالب : گرافیکی ، ساده ، دو ستونه
مناسب موضوعات : کودکان,عاشقانه و دیگر موضوعات مرتبط
مرورگرهای سازگار : همه مرورگرها ، همه ورژن ها
keywords : قالب وبلاگ کودک,قالب وبلاگ کودکانه,قالب وبلاگ رویایی,قالب وبلاگ فانتزی,قالب وبلاگ گرافیکی,قالب وبلاگ رویا
کد قالب پرشین بلاگ | کد قالب بلاگفا |
کد قالب بلاگ اسکای | کد قالب میهن بلاگ |
کد قالب پارسی بلاگ | کد قالب سرویس دهنده |
کد موزیک پیشنهادی قالب وبلاگ رویای کودکی |
قالب وبلاگ رویای کودکی :
قالب وبلاگ رویای کودکانه،امروز با یک قالب وبلاگ گرافیکی متفاوت به سراغ شما کاربران ماه اسکین و وبلاگ نویسان گرامی آمده ایم. در این قالب وبلاگ فانتزی یک پسر بچه بازیگوش را میبینید که در دنیای کودکانه خود لحظات خوشی را تجربه میکند و تنها بر روی یک تپه نشسته و در حال حباب بازی است، اشکال رنگین کمانی، پروانه های زیبا و آسمان به رنگ بنفش، به این قالب مضمونی رویایی داده است. رنگبندی متفاوت و رنگارنگ در کنار رنگ تیره به این قالب جلوه ای خاص بخشیده و زیبایی آن را افزایش داده است. قالب وبلاگ رویای کودکان دارای سرعت بارگذاری بسیار بالاست و از سئوی کامل نیز برخوردار میباشد که باعث افزایش بازدید وبلاگ شما از طریق موتور های جستجو میشود. پیشنهاد میکنیم حتما از این قالب در وبلاگ خود استفاده نمایید.
خیالپردازی، (به انگلیسی: fantasy) گونهای هنری است که جادو و دیگر اَشکال فراطبیعی را به عنوان عنصر اولیهٔ طرح و توطئه، درونمایه یا فضای داستان استفاده میکند. این گونه معمولاً توسط نگاه، حس و درونمایهٔ وسیع از کار اشخاص از گونههای علمیتخیلی و وحشت متمایز میشود، هر چند که این سه گونه نقاط مشترک بسیاری با هم دارند و مجموعاً ادبیات گمانهزن ∗ شناخته میشوند. در خیالپردازی قواعد و قوانین فیزیکی و طبیعی زیر پا گذاشته میشود و موجودات ناموجود تصویر میشوند. این نوع ادبی معمولاً شامل سحر و جادو، حوادث خارقالعاده، و موجودات خیالی است.
واژهٔ فانتزی تنها به شکل اسم به کار نمیرود و در زبان فارسی به صورت صفت نیز به کار میرود.
مراد فرهادپور در مقدمهای که بر برگردان فارسی درخت و برگ نوشتهاست عبارت ادبیات تخیلی مدرن را به عنوان برگردان واژهٔ «فانتزی» به کار میبرد و آن را شیوهٔ جدیدی شمردهاست که با اثر موریس آغاز شدهاست.
ویژگی اصلی خیالپردازی، دارا بودن عناصر خیالی در فضایی خود-منسجم است، فضایی که منطق و قوانین خاص خود را دارد که متفاوت با منطق عادی است و داستان آن قوانین را نمیشکند. در این ساختار هر مکانی برای عناصر خیالپردازی ممکن است: شاید این مکان مخفی باشد یا در جهان ظاهراً واقعی ما رخنه کرده باشد یا شاید کاملاً در دنیایی خیالی رخ بدهد. در هر اثری عناصر نه فقط باید از قوانین پیروی کنند بلکه به دلیل انسجام طرح و توطئهٔ داستان باید شامل محدودیتهایی باشد تا به قهرمانان و تبهکاران داستان اجازه بدهد با هم بجنگند. عناصر جادویی باید بی قید و بند استفاده نشوند وگرنه ساختار داستان از بین میرود.
با این که گونه خیالپردازی به شکل مدرن کمتر از دو قرن عمر دارد، شکلهای سابق آن تاریخی برجسته و طولانی دارند. عناصر گونه خیالپردازی و اسطورهای که سرانجام گونه خیالپردازی و زیرگونههای خیالپردازی را ساختند احتمالاً با حماسهٔ گیلگمش و اولین نوشتههای بشر آغاز شوند که در دوران بعد بخشی از بزرگترین و مشهورترین ادبیات بشر را شکل دادند. ماجراجوییهای خیالی، از اودیسهٔ هومر تا بئوولف، از مهابهاراتا تا کتاب هزار و یک شب، از شاهنامه تا افسانههای شاه آرتور که پهلوانان شجاع، هیولاهای مرگبار و سرزمینهای پنهان بسیاری از خوانندگان را در دنیای خیال فرو بردهاست. اگر این طور به تاریخ گونه خیالپردازی نگاه کنیم، تاریخ ادبیات و تاریخ خیالپردازی آن قدر در هم آمیختهاند که نمیتوان از هم جدا کرد.
تاریخ ادبیات خیالپردازی مدرن با جورج مکدونالد ، نویسندهٔ اسکاتلندی رمانهایی مثل شاهدخت و گوبلین ∗ و فانتاستس ∗، آغاز میشود که دومین رمان را بسیاری نخستین رمان خیالپردازی بزرگسالان میدانند. مکدونالد تأثیری بسیار زیاد بر جی. آر. آر. تالکین و سی. اس. لوییس داشت. دیگر نویسندهٔ بزرگ این عصر ویلیام موریس ∗ نام داشت، شاعری بزرگ که چند رمان نیز در اواخر قرن نوزدهم نوشت، از جمله مشهورترین آن رمانها: چاهی در انتهای جهان ∗.
به رغم تأثیر مکدونالد در آینده و محبوبیت موریس در عصر خود تا قرن بعد ادبیات داستانی خیالپردازی به مخاطب وسیع دست نیافت. ادوارد پلانکت، که بیشتر به نام لرد دانسنی شناخته میشود، نقطهٔ آغازی بر محبوبیت این گونه هم به شکل رمان و هم به شکل داستان کوتاه بود. بسیاری از نویسندگان جریان معمول ادبیات هم به خیالپردازینویسی روی آوردند، از جمله اچ. رایدر هاگارد ∗، رودیارد کیپلینگ ∗ و ادگار رایس بروز ∗. این نویسندگان همراه با آبراهام مریت ∗ بنیانگذار چیزی بودند که بعدها به نام زیرگونهٔ «دنیای گمشده» مشهور شد و در اوایل قرن بیستم پرطرفدارترین شکل خیالپردازی بود. در این زمان چندین خیالپردازی کودک کلاسیک نیز منتشر شد، از جمله پیتر پَن و جادوگر شگفتانگیز اُز.
در واقع، خیالپردازی کودکان و نوجوانان خیلی بیشتر از خیالپردازی بزرگسالان مطلوب است و این موضوع، نویسندگانی را که تمایل داشتند خیالپردازی بنویسند وادار کرده بود اثرشان را با خیالپردازی کودکان تطبیق بدهند. ناتانیل هاوثورن کتابهای بسیاری نوشت که به خیالپردازی تمایل داشتند، اما در کتاب شگفتانگیز برای پسرها و دخترها ∗ که برای کودکان و نوجوانان بود خیالپردازی نوشت. تا چند سال، این باعث شده بود که بسیاری از کارهای خیالپردازی، حتی ارباب حلقهها در ادبیات کودکان طبقهبندی شود.
در ۱۹۲۳ اولین مجلهٔ کاملاً مخصوص خیالپردازی، قصههای عجیب یا وایرد تیلز، ایجاد شد. مجلات شبیه به این بیدرنگ چاپ شدند که از همه مشهورتر مجلهٔ خیالپردازی و علمیتخیلی (به انگلیسی: Magazine of Fantasy and Science fiction) بود. مجلات عامیانه و ارزان در اوج محبوبیت خود بودند و در آوردن ادبیات خیالپردازی به مخاطبان بسیار هم در آمریکا و هم در انگلیس مهم بودند. این مجلات در موفقیت علمیتخیلی هم مهم بودند و در این زمان این دو گونه با یکدیگر ارتباط خود را آغاز کردند.
در ۱۹۵۰ ادبیات «شمشیر و جادوگری» خوانندگان زیادی یافته بود، زیرا کتابهای کنان بربر نوشتهٔ رابرت ای. هووارد و ال. اسپراگ دی کمپ و فافرد و موشگیر خاکستری نوشتهٔ فریتز لایبر به موفقیت بسیاری دست یافته بود. اما ظهور خیالپردازی والا ∗ و بیشتر از همه محبوبیت هابیت و ارباب حلقهها اثر جی. آر.آر تالکین در دههٔ شصت میلادی، خیالپردازی را وارد ادبیات اصلی کرد. مجموعههای دیگر مثل سرگذشت نارنیا نوشتهٔ سی اس لوئیس و دریا-زمین نوشتهٔ اورسلا لوگویین به محبوبیت این گونه استحکام بخشید.
محبوبیت گونه خیالپردازی در قرن بیست و یکم ادامه یافت و پرفروش بودن کتابهای هری پاتر نوشتهیجی. کی. رولینگ این را نشان میدهد. چندین برداشت از کتابهای خیالپردازی به موفقیت خیلی زیاد دست یافتند که از همه مشهورتر تریلوژی ارباب حلقهها به کارگردانی پیتر جکسون است.